Trénování před regatou a kondiční plavby

29.01.2020

Měl jsem tu čest v průběhu mé jachtařské kariéry být na palubě se spoustou zajímavých lidí, zejména však s některými z nich. Jmenovitě J. Vaněk, coby můj prvotní instruktor a člověk, který mě k plachetnici přivedl a odstartoval moje skipperské bytí, získal jsem od něj nejedno moudro a cenné rady jak dále pokračovat ve zdokonalování dovedností. Dále M. Vaněk (MV), který svým přístupem a dovednostmi také povytáhl moji praktickou laťku za kormidlem o něco výše.

Rekreační plavby jsou jednou, nikoliv však jedinou stránkou, jak na lodi strávit příjemné chvíle. Díky dalším skvělým lidem jsem objevil i možnost trochu sportování - spolu s I. Satkovou a přáteli jsme měli možnost trénovat s nejednou posádkou, ktérá následně absolvovala tradiční regaty. Zajímavá byla také plavba pod taktovkou Martina Kubiase (MK), který měl parádně zmáknuté trimování plachet. Společně jsme zkoušeli kam až naše schopnosti na palubě můžeme dotáhnout, kde máme hranice my a kde loď. Součástí těchto tréninků, kromě přístavních manévrů, byla i plavba v různých větrech v různém počasí, záchrana MOB, nouzové zastavení lodě, maximální náklony, kdy se dá ještě manévrovat, rychlost a sehranost posádky při ovládání lodě apod.

Za zmínku také stojí společný týden s druhou lodí, jíž velel T. Dvořák. Zajímavé bylo nejen možnost si s nimi zlehka zazávodit z kotviště Kakan směrem na Primošten, ale také společné kotvení na jedné bóji a nekonečně dlouhý večer u vína, který byl odstartován večeří, jenž posunula moji odvahu dát na frak i lodní kuchyni - podávala se pečená kachna se vším co k tomu patří (chvíli jsem měl podezření, že šlo o neopatrného racka drzouna).

I když je to lákavé, osobně jsem ještě žádnou regatu neabsolvoval. Jsem však maximálně spokojený, že lidé s nimiž jsem měl možnost trénovat, se na závodech posádek umístňovali na velmi pěkných místech, zejména pod vedením I. Satkové. Je dobré učit se od těch nejlepších, nebo alespoň od zkušenějších.

© 2020 P. MIKULA
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky